Ropeportaali
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Foorumiroolipelaajien aloituspiste

PääsivuHakuLatest imagesRekisteröidyKirjaudu sisään

Itsensäesittelyosio

Siirry alas 
+2
Rei
Notko
6 posters
KirjoittajaViesti
Notko
Admin
Notko

Itsensäesittelyosio Empty
ViestiAihe: Itsensäesittelyosio   Itsensäesittelyosio I_icon_minitimeKe Elo 01, 2012 11:46 am

Koska on hyvien tapojen mukaista esitellä itsensä ja koska tässä nyt yritetään olla mahdollisimman helpostilähestyttäviä ja muutenkin mukavia, niin pykäsinpä meille tällaisen osion. Jos ei tule mitään muuta mieleen, niin voi vastata vaikka seuraaviin kysymyksiin:

1. Kuka olet ja mistä tulet, eli millä nimellä haluat että sinut tunnetaan ja mistä olet saanut innostuksen roolipelaamiseen?
2. Mikä on lempigenresi, vai onko niitä useampi?
3. Millaisesta ropesta olet aina haaveillut?
4. Mistä ammennat inspiraatiota pelaamiseen?
5. Mitä teet silloin kun et ropeta?
6. Mitä kautta löysit Ropeportaaliin?

Aloitan nyt itse, kun kerran tällaisen tänne laitoin. Elikkäs olen 23-vuotias kirjastovirkailija Vantaalta, siis oikeassa elämässä, joskin internetin puolella kuljen sellaisilla nimillä kuin Notko, Nocturne, Chachako ja Chachanan. Aloitin roolipelaamisen suunnilleen 12-vuotiaana, ensin vihkoihin kaverin kanssa ja sitten arctic.netin roolipelichatissä. Paikkoja on sen jälkeen kertynyt aikamoinen lista, ja pakko tunnustaa etten ole ehkä tunnollisin pelaaja mitä voisi kuvitella. Liian usein oikean elämän viehätykset vievät minut pois näppiksen ääreltä ja toisinaan kirjoitusinto ottaa palkatonta lomaa lupia kyselemättä. Olen pelannut niin suomeksi kuin englanniksikin.

Olen pyörittänyt kahta omaa ropea, ensin Resfriadoa ja nyttemmin Kowloonia, joka genrensä (ja pelaajakatonsa) vuoksi kärsii epäaktiivisuudesta. Eniten tykkään pelata scifiä (jota Kowloonkin edustaa) ja kunnon vanhanajan fantasiaa. Mitä enemmän magiaa, lohikäärmeitä ja prinsessoja palavissa torneissa, sitä parempi. Olen siitä onnellisessa asemassa, että olen saanut luoda oman ropen alusta alkaen, ja vaikkei siitä ihan sellaista jymymenestystä tullut kuin haaveilin, on se kuitenkin juuri sellainen kuin alunperin halusinkin.

Haen inspiraatiota yleensä kirjoista, elokuvista, peleistä ja kavereiden kanssa käydyistä keskusteluista. Karu totuus kuitenkin on, että inspiraatio iskee silloin kun on iskeäkseen, yleensä mahdollisimman huonoon aikaan, eli kolmelta aamuyöllä kun seuraavana päivänä on aamuvuoro ja herätys on puoli seitsemältä. Talvet ovat yleensä jostain syystä luovempaa aikaa kuin kesät. Varmaankin siksi, että aamuherääminen on silloin jo valmiiksi vaikeaa. Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
https://ropeportaali.palstani.com
Rei
Admin
Rei

ViestiAihe: Vs: Itsensäesittelyosio   Itsensäesittelyosio I_icon_minitimeSu Elo 05, 2012 5:06 am

Jospa minäkin näin foorumin toisena ylläpitäjänä esittelisin itseni. Very Happy Tästä voi tulla aikamoista lörpöttelyä, anteeksi siitä jo etukäteen!

Täällä ruudun takana siis hääräilee Rei, lokakuussa 21v, tunnetaan myös netin puolella mm. nimillä Shiki, Shikibu ja Obi-Rei. Notkon tapaan asustelen tällä hetkellä Vantaalla, etsien vielä omaa paikkaani tässä maailmassa.
Jonkinnäköisen ropettamisen aloitin ensimmäisen kerran 2000-luvun alussa, joskus 2001-2002, pyörien parilla eri hahmolla silloin aika suosituissa Harry Potterin maailmaan sijoittuvissa "netti-Tylypahkoissa". Varsinaiseen fropeen törmäsin vuonna 2004, jo kuopattuun Be Fearless-peliin. Siitä se sitten lähti porskuttamaan, heti seuraavan vuoden alussa loimme ystäväni Vivianin kanssa ns. rikkaiden nuorten sisäoppilaitokseen sijoittuvan Saint Lyons Academy RPG:n, joka pysyi pystyssä aina vuoden 2009 lokakuuhun asti, kaatuen lopulta pelaajakatoon. Hyvät muistot silti jäi pelin parhaista vuosista ja sillä on ollut lähtemätön vaikutus nuoruuteeni, ellei koko elämääni. Sitä kautta tapasi niin monia hienoja ihmisiä, kuten Notkon, jonka kanssa olemme siitä asti pitäneet yhtä. Smile

Saintin jälkeen olen pelirintamalla viettänyt aikalailla hiljaiseloa, oman pelin aikana keskityin vain sen ylläpitoon enkä pelannut muissa fropeissa ollenkaan, niin on tuo jäänyt vähän päälle.. Mutta Notkoa olen enemmän tai vähemmän auttanut Kowloonin pystyttämisessä siitä asti kun idea uuteen peliin syntyi. Nyt on peli valmis ja vielä kaivattaisiin lisää tuulta siipien alle. Itse en aio kuitenkaan luovuttaa kaiken sen vaivan jälkeen mitä Notko on Kowloonin eteen nähnyt. Viimeisen päälle hiottu upea peli - suosittelen kaikkia tutustumaan, joita vähänkään scifi-rope kiinnostaa! (Pieni piilomainonta tähän väliin..)
Pelien genrellä ei itselläni ole sinänsä väliä(eläinropeista en tosin perusta, niitä kyllä tullut kokeiltua), kunhan idea on mielenkiintoinen, eikä ole rajoitettu liikaa sitä mitä saa ja mitä ei saa tehdä. Liiat säännöt ja rajoitukset tappavat inspiraation. Inspiraatio minulla tulee yleensä yllättäen, vieläpä yleensä ihan keskellä yötä, kun kaikkia näitä ideoita ei sitten saakkaan välttämättä toteutettua.. Muutaman vuoden tosin inspiraatio on ollut aika hakusessa, välillä tulee inspispiikkejä mutta sitten menee pitkän aikaa ennen kuin seuraava taas tulee. En tiedä mistä johtuu, ehkä olen vain menettämässä luovuuteni tai jotain. Sad

No, jospa tuo riittäisi tällä erää. Sen verran voin vielä kertoa, että ropen ulkopuolella pidän konsoli- ja PC-pelien pelaamisesta, eri maiden kulttuureihin ja historiaan tutustumisesta, valokuvauksesta, lukemisesta, musiikkifiilistelystä sekä kissani Chopinin ja shiba-pentuni Rein kanssa peuhaamisesta.
Nibs

ViestiAihe: Vs: Itsensäesittelyosio   Itsensäesittelyosio I_icon_minitimeTi Syys 04, 2012 7:52 am

Hei vaan, sain minäkin vihodin kasattua itseni tänne asti, vaikka perääni huudeltiin tämän projektin tiimoilta jo tammikuussa. Niin että anteeksi tämä osallistumiseni venyminen.

Suomalaisilla nettisivustoilla kuljen yleensä tällä nimimerkillä, Nibs. (Ulkomaisilla sivuilla en koskaan käytä tätä nimimerkkiä.) Eli toivon, että minua puhutellaan tällä nimimerkillä Nibs. Olen lähemmäs 30v, ja foorumiroolipeleistä innostuin kun vuonna 2003 eräs kaverini puhui minut liittymään edesmenneeseen TSH-roolipeliinsä ja totesin tarinakerrontaroolipelien olevan hauska ja antoisa harrastus, koska rakastin luovaa kirjoittamista muutenkin. Ja silloin ei tietenkään ollut edes aavistusta miten hauskaa ja antoisaa se olisi sitten kun siinä kehittyisi kirjoittajana ja pelaajana. Alkuaikojen pelejä katsellessa en tunnitsaisi niitä omakseni ellen tietäisi että ne on minun kirjoittamiani. Very Happy

Lempigenreni on ehdottomasti fantasia, se on aina ollut suosikkigenreni kaikessa. Tosin olen aina pitänyt kovasti myös historiallisista elokuvista ja tarinoista, joten samoin roolipeleissä kiinnostustani vetää aina reaalimaailman historiaan sijoittuvat pelit. Mutta kirkkaasti sydäntäni lähinnä ja kaikkein isnpiroivimpia ovat Harry Potter-roolipelit.

Koska pelaan enimmäkseen fanipohjaisissa roolipeleissä, inspiraation ammentaminen on yleensä helppoa, heittäytymällä jollakin tapaa ko. tarinan maailmaan; katsomalla elokuva, lukemalla kirja, kuuntelemalla aiheeseen liittyvää musiikkia, keskustelemalla aiheesta jne. Joskus lähden ulos ihan vain etsimään inspiraatiota kaupungilta tai luonnosta. Inspiraatio voi tulla yllättävistäkin paikoista.

Vapaa-ajalla, silloin kun en ropeta puuhaan jotain muuta netissä, hengaan joko perheen tai kaverin kanssa, käyn kaupungilla, katson elokuvia tai lempi tv-sarjojani, teen fanivideoita, tai luen. Jotain mainitakseni.

Löysin tänne CyberRope-foorumilta, Suomen foorumiroolipelausproggista käsittelevästä ketjusta.
naakka

naakka

ViestiAihe: Vs: Itsensäesittelyosio   Itsensäesittelyosio I_icon_minitimeTi Syys 11, 2012 6:26 am

Juupajuu, terve vaan kaikille, naakka raapustelee täältä Keski-Suomen suunnalta. Nyt en itse asiassa osaa edes sanoa mistä löysin tänne, mutta joka tapauksessa eilen surffasin ropesivulta toiselle ja tähän sitten satuin törmäämään, kiinnostuin ja liityin tänään.

Minua on aina kiinnostanut roolipelaaminen, tosin, ystäväpiiriini ei pitkään aikaan kuulunut ketään kenen kanssa olisin voinut kirjoitella ja pelottihan se vieraiden kanssa roolaaminen hyvin pitkän aikaa. Sain kuitenkin itseäni niskasta kiinni ja toteutin iänkaikkisen haaveeni pari vuotta sitten. Sen jälkeen roolattu on sitten uusien kavereiden ja puolituttujen kanssa, ettei siinä mitään ^^

Roolipelit tuppaavat kuolemaan ja olemassaoleviin roolipeleihin en tunnu saavan koskaan innostusta. Jos siis täällä jollakin on joku kuningasidea jonka haluaisi toteuttaa, tulen ihmeessä mukaan ja roolaan sitten myös pienempiä one-shotteja hyvin mielelläni (miksei one-shoteista kehittyisi myös isompiakin juonikuvioita).

Vapaa-ajalla harrastan lukemista, kirjoittamista, näyttelemistä ja pelien pelaamista (sekä perinteiset lauta- että konsolipelit menevät). Ikää on siis 17 vuotta ja käyn lukion viimeistä astetta. Se siis minusta.

Hauska tutustua!
Acha

Acha

ViestiAihe: Vs: Itsensäesittelyosio   Itsensäesittelyosio I_icon_minitimeTo Tammi 03, 2013 8:35 am

1. Kuka olet ja mistä tulet, eli millä nimellä haluat että sinut tunnetaan ja mistä olet saanut innostuksen roolipelaamiseen?

Hejsan,
Olen Achan foorumeilla, toiselta nimeltä Astria, jolla kirjoitan blogia. Sytyin roolipelaamiselle vuonna 2008 kun aloitin hyvinkin klassisessa avian-hevosroolipelissä nimeltä Lorania. Siitä sitten hakeuduin eteenpäin ja noin vuoden jälkeen kokeilin ensimmäistä kertaa omia siipiäni pelin adminina. Ensimmäinen peli kaatui omaan hulluuteensa, mutta kaksi seuraavaa menivät serverin konkurssin mukana bittiavaruuteen, enkä lähtenyt rakentamaan niitä uudelleen, vaan tein niiden pohjalta uuden pelin, missä yhdistelin vanhoista parhaita puolia. Niin syntyi Abrasta RPG.

Minulla ei ole varsinaista suosikkigenreä vaan kaikki omalaatuiset ja inspiroivasti toteutetut pelit ovat minulle mieleen. Mieleenpainuneita pelejä ovat olleet mm. Our Duty, Cyrl RPG, Lost Story AU ja Riimusudet. Omat pelini ovat kuitenkin pyörineet historian, fantsun, scifin ja steampunkin välimaastossa, joten siitä kaiketi jotain ihannetta voi vääntää ^^
Oma haaveropeni olisi steampunkiin pohjaava peli, jossa olisi jonkinlaista vasta-asettelua esim. rotujen välillä, mutta tämä vasta-asettelu ei olisi ainoa juoni pelissä, vaan muutakin mielenkiintoista esimerkiksi luokkajaottelulla olisi kehitetty. Jatkumo olisi myös tärkeää, peli missä tähdätään hahmojen kehittämiseen.

Vapaa-ajalla en tällä hetkellä tee mitään muuta kuin harrastan, sillä pidän yllä esirippua jota kutsutaan välivuodeksi. Pyrin lukemaan sisustussuunnittelua pääkaupunkiseudun korkeakouluihin. Harrastan tanssimista (hiphop, lyyrinen hiphop, jazz, nyky ja dance), ratsastusta, piirtämistä ja matkustelua. Pidän yllä myös muutamaa blogia, joista yksi koskee froolipelaamista (Mustesoihtu).

Ropeportaalin löysin Cyber-ropen kautta :)
http://lahdeteosroolipelit.blogspot.fi/
Yuff

Yuff

ViestiAihe: Vs: Itsensäesittelyosio   Itsensäesittelyosio I_icon_minitimeSu Tammi 20, 2013 1:33 am

Olen Yuff, 23 vuotiaaksi kuluvana vuonna kääntyvä naispuoleinen roolipelaamisen harrastelija eteläisestä Suomesta, Kouvolasta. Muitakin nimiä olen kokeillut vuosien varrella, mutta Yuff on se jonka olen ottanut omakseni. Olen ollut aina innokas kirjoittamaan, ja jo alle 10 vuotiaana kulutin monta vihkoa "kirjoilleni", mutta vain yksi niistä koki alun inspiraation jälkeen myös lopun. Muut homehtuvat unohdettuina ties missä pahvilaatikossa ullakon syövereissä. Serkkuni (ja luotettava ylläpitäjäparini roolipeleissämme) löysi tiensä chat-roolipeliin, jossa hahmoina toimivat sudet. Nimeäni en kuollaksenikaan enää muista. Tuosta on aikaa kulunut jo yli 12 vuotta.

Rakastan historiaa ja panostettua fantasiaa. Periaatteessa myös nykymaailma käy, mutta kammoksun paljon "massatuotanto"-pelejä. Historia ja fantasia, mutta kummassakin on vain muutamia osa-alueita jotka saavat minun mielenkiintoni herätettyä.

Aktiivisesta, laadukkaasta ja ensivaikutelmaltaan sellaiselta joka saa minut pauloihinsa. Rakennan paljon ulkoasuja, joten minulle on tärkeää millainen ulkoasu roolipelillä on. Unelmieni roolipelin genreä en osaa sanoa, mutta sen täytyisi olla sellainen joka inspiroi minua vielä vuosienkin jälkeen. Myös muilla pelaajilla on tärkeä osa minun viihtymisessäni. Roolipeli, jonka foorumilla on valmiina tietyt "kuppikunnat" ei ole mieleeni.

Elokuvilla ja musiikilla on tärkeä rooli. Tälläkin hetkellä kuuntelen Hobitti-elokuvan soundtrackiä. Muutenkin elokuvamusiikit ovat mieleeni. Osaan myöhemmin rooleja lukiessani kertoa minkä roolin aikana olen kuunnellut musiikkia ja minkä olen luonut ilman. Inspiroidun myös kirjoista, elokuvista sekä peleistä.

Omistan (ravi)hevosen, joka vie työn lisäksi kaiken aikani. Työskentelen myös hevospiirien parissa, sillä olen ollut pian vuoden päivät hevostarvikeliikkeessä myyjänä. Talvisin yritän mahduttaa työn ja hevosen väliin myös lumilautailun.

Seurasin CyberRopen foorumeilla sivusilmällä keskusteluketjua tästä, ja sen myötä eksyin itsekin.
http://ourduty.webs.com/
Sponsored content

ViestiAihe: Vs: Itsensäesittelyosio   Itsensäesittelyosio I_icon_minitime

Itsensäesittelyosio
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Ropeportaali :: Aloittelijoille :: Aloita vaikka tästä-
Siirry: